El model de base rep un seguit d’actualitzacions en detalls tant pel que fa a la versió en transmissió manual com en la de transmissió de doble embragatge (DCT).
Aquestes novetats milloren l’experiència de conducció de la versió bàsica alhora que la nova Adventure Sports amplia encara més les aptituds de la nova Africa Twin fora de la carretera.
A l’EICMA 2017, el model base mostra una gran quantitat d’actualitzacions en detalls, sobretot pel que fa a l’electrònica.
Aquesta nova versió base del 2018 destaca per un nou accelerador electrònic TBW que permet tres modes de conducció que actuen sobre l’entrega de potència, la intervenció del control de tracció i el sistema de retenció del motor. A aquests modes de conducció cal sumar-li un quart mode, el d’Usuari, en el qual serà el pilot el que en reguli els paràmetres.
Pel que fa al HSTC, el control de tracció d’Honda (Honda Selectable Torque Control), aquest augmenta fins a 7 els nivells d’aquesta nova versió, a més de la possibilitat de desactivar-lo, com ja es podia fer anteriorment. En la mateixa línia que fins ara, seguirem podent triar entre un model manual, el qual s’ofereix amb un canvi semiautomàtic “quickshifter” opcional, i un model DCT.
Un motor millor, una millor resposta
S’ha revisat el motor per millorar-ne la resposta, especialment pel que fa al règim mitjà. Per a fer-ho possible des d’Honda han adoptat un nou airbox, se n’han modificat els eixos de balanç i finalment s’ha redissenyat el tub d’escapament i s’ha canviat la bateria per una de liti, alleugerint la moto 2,3 kg.
Seguint amb els avantatges d’aquesta nova versió a l’hora de sortir de l’asfalt, ens trobem que tant per a la versió bàsica com per a la Adventure Sport, els reposapeus són més amples i amb uns ancoratges més robustos. En referència als del passatger, aquests permeten gràcies a aquestes millores una millor mobilitat al pilot quan condueix dret. I no només això sinó que el quadre d’instruments es troba menys inclinat per afavorir-ne la lectura conduint en posició off-road.
Novetats pràctiques en electrònica
Com a novetat també s’incorporen uns nous intermitents que s’aturen sols, ja que són capaços de deduir quan has acabat de girar calculant la diferència de velocitat entre les rodes. Ho fan possible començant a comptar en aquest moment el període de temps necessari per apagar-se automàticament.
A la llista d’accessoris s’incorpora també:
- Un sistema d’encesa automàtica que funciona a més de 53 km/h.
- En el moment en que es realitza una frenada que suposi una desacceleració superior a 6 m/s2, els intermitents pampalluguegen per avisar als vehicles de darrere.
[…] finals de l’any passat us presentàvem les noves versions de la innegablement històrica Honda Africa Twin. Aquestes, renovades tant mecànicament com en aspectes tecnològics, acumulen una gran quantitat […]