Rider 300 #URBANMODE

El projecte Rider 300 #URBANMODE té com a objectiu fomentar l'ús de motos urbanes -ja siguin scooter o de marxes- amb cilindrades iguals o inferiors a 125cc.

Un article d’SmartMotoriders

Hola amics!! Què tal?

Avui us portem la nostra història de la novena edició de la Rider1000, seguint amb el projecte #UrbanMode dins de la modalitat 300

“Qui diu que es necessita una “moto gran” per fer el repte #Rider?”

PROJECTE #UrbanMODE

Com us explicàvem a la passada edició del 2020, el projecte té com a objectiu fomentar l’ús de motos urbanes -ja siguin scooter o de marxes- amb cilindrades iguals o inferiors a 125cc. Qui diu que es necessita una “moto gran” per fer el repte “Rider”? Es gaudeix moltíssim del mototurisme amb muntures urbanes. A més, fent quilòmetres per carreteres super entretingudes i gaudint d’uns paisatges bellíssims que per a res un s’imaginaria poder fer amb motos acostumades a transitar entre autobusos, taxis i molt “ambient urbà”. En el nostre cas, gràcies a la gentilesa de Keeway , que ens va cedir la nova RKF 125ccOrcal que ens va lliurar el seu model de 125cc Sprint; i Benelli per deixar-nos provar la nova Scrambler Leoncino 500 Euro5 , que va fer en tot moment de moto de suport pel projecte.

COMENCEM!

DIVENDRES 28: VERIFICACIONS AL CONGOST (Manresa)

A les 11h es donava per obert el Control Administratiu de l’edició d’aquest any 2021 al pàrquing del Pavelló del Congost. Els col·laboradors estaven preparats per començar a rebre els 2.500 motoristes que haurien de passar a recollir les seves credencials. Respectant en tot moment els protocols de seguretat COVID19 marcats per les autoritats sanitàries, un any més l’ambient que ens vam trobar va ser boníssim.

El pàrquing va comptar amb la participació de destacades marques de el món del motor com Honda , Yamaha , Bihr i Pirelli, entre d’altres. A més, el Servei Català de Trànsit va col·laborar oferint un cop més la Formació 3.0 , una sessió teoricopràctica de seguretat viària a la qual hem participat en nombroses ocasions al llarg dels darrers anys. I, com no, també ens trobem amb moltes cares amigues a les que vam poder saludar.

 

DISSABTE 29: TRET DE SORTIDA A LA RIDER300 #URBANMODE

CP 0: EL CONGOST, MANRESA (11:45h)

Any especial ja que és el 75è aniversari del Motoclub Manresa i, per a nosaltres, contents de fer realitat la segona edició de la Rider300 UrbanMODE . El nostre repte va començar abans de les 12.00h, gairebé 6 hores més tard que el primer participant prengués la sortida en la modalitat de la Rider1000, a les sis en punt del matí. Les temperatures anaven pujant, aconseguint en aquest tram gairebé els 30ºC.

El recorregut s’iniciava en direcció a la comarca de l’Anoia. Seguint les indicacions del llibre de ruta de l’empresa catalana VectorNote tant en digital amb la app), com en paper, envoltem els voltants de Argençola, amb els seus molins de vent al cim, per posteriorment enllaçar amb un camí que ens portaria a Santa Coloma de Queralt. Ja en aquesta zona de la comarca de la Conca de Barberà.

Punt Màster 1: BLANCAFORT (13:40h – 81km)

Com formiguetes, “sense pressa però sense pausa” seguim rumb a l’Espluga de Francolí. De sobte, a prop de Blancafort, ens trobem amb el nostre primer Punt Màster, lloc on vam aprofitar l’aturada per donar un reconeixement als més de 150 voluntaris que ajuden durant tota la jornada de la Rider. Gràcies!!

CP 1: L’ESPLUGA DE FRANCOLÍ (14:05h – 87km)

Arribem al nostre primer punt de control, ubicat al “Casal de l’Espluga de Francolí”. Per aquest punt de control hi vam passar durant la nostra participació a la Rider700 de l’any 2019. Començava a pujar la calor, la qual superava ja els 30ºC . Parem a refrescar-nos i picar alguna cosa, abans de seguir direcció Isona, el nostre segon punt de control. Deixem enrere la Conca en direcció a la Segarra i l’Urgell .

Carreteres revirades sense trànsit passant pels secans de Belianes-Preixana. Uns quilòmetres més endavant, prop d’Ivars d’Urgell, concretament a la carretera de l’estany, vam parar a refrescar-nos de nou, ja que la temperatura superava amb escreix els 35ºC. En aquest punt ens ho estàvem passant tan bé amb les motos urbanes que portàvem RKF 125cc, Sprint i Leoncino que ens vam despistar i vam anar a aparèixer a un poble fora de la ruta: Vilanova de Bellpuig.

PM 2: TUDELA DE SEGRE (15:30h – 151Km)

Creuant la Serra de Bellmunt, i abans d’arribar a Artesà de Segre, ens desviem cap a Seró. A Tudela de Segre l’organització tenia muntat un punt màster en mig de poble. Ens van oferir aigua i un molt bon ambient per encarar els últims quilòmetres ben ràpids cap a Isona per la L-512 .

CP 3: ISONA (16:20h – 190km)

Mai es pot abaixar la guàrdia a la carretera perquè ens vam haver d’aturar sobtadament atès que un ramat d’ovelles estava creuant la carretera. Val a dir que no va ser quelcom fortuït sinó que es trobaven degudament custodiades pel pastor i el seu gos d’atura català. Un cop a Isona, l’organització tenia una bona muntada en aquest petit poble de la comarca del Pallars Jussà. Aquest era l’únic punt de control on coincidien les 4 Riders (300, 500, 700, 1.000). Durant tota la jornada de dissabte van passar més de 2.000 motos a segellar els seus respectius passaports pel poble.

PM 3: RAJADELL (18:35h – 297Km)

Tram final d’aquesta modalitat 300 en la novena edició de la Rider1000. Deixant a banda Isona, tal com ens indicava el nostre llibre de ruta VectorNote enfilem direcció Manresa sempre pel track recomanat per l’organització. La primera part era desfer uns 20 km per la mateixa carretera que havíem fet de pujada, cosa que ens va permetre creuar-nos amb infinitat de companys que pujaven a segellar el seu passaport. Més endavant, ens desviem direcció Ponts, Sanaüja i Torà, en una zona propera a l’eix transversal C-25, del qual no perdríem referència però per l’antiga carretera que va connectant els respectius pobles. Quan ja semblava que la ruta finalitzava, ens trobem per sorpresa amb el nostre tercer punt de control màster, situat per la zona propera a la petita població de Rajadell .

CP 8: EL CONGOST, MANRESA (18:45h – 312Km)

Finalment, després de completar el recorregut complet d’aquest esdeveniment no competitiu, entràvem al parc tancat del Congost amb més de 300 quilòmetres de ruta i un somriure d’orella a orella!

CONCLUSIONS

En acabat de la ruta a Manresa, i després de posar l’últim segell en els nostres passaports, l’organització ens obsequiava amb la foto de la sortida i el ja tan conegut PIN numerat. De ben segur no serà l’últim gràcies al projecte #UrbanMODE, del qual tal i com us hem relatat en aquest reportatge, permet gaudir moltíssim d’aquesta passió com ho són les rutes i les motos de baixa cilindrada. Ja estem esperant la Rider1000 2022, la qual celebrarà el 10è aniversari!

AGRAÏMENTS:

Des d’SmartMotoRiders volem agrair a tota l’organització de la Rider1000 per fer-la possible un any més i també agraïm a la nostra companya d’aventures, Sandra, qui com en l’edició de 2020, no va dubtar a enrolar-se amb nosaltres en aquest nou projecte al qual li augurem un llarg recorregut. Per acabar, no volem deixar-nos a tots els col·laboradors que donen suport al nostre blog i, en particular, als que han fet possible que puguem seguir donant forma a aquesta particular Rider300 :

I com no, moltes gràcies a tots els nostres lectors per una setmana més estar atents als SmartMotoRiders.com Dijous vinent tornem amb més novetats No ens falleu!

Darrers articles

Articles relacionats